Thursday, 14 July 2011

Floria putrajaya 13july :)

 9july lg da start foria ni,tp smlm bru ad masa nk g heheh...pdahal dkt je, kira2 15 mnt mcm 2la,dr umh sewa aku kt serdang, hehee. 

                                     selamat datang ke floria ptrajaya
                           ni model yg dimport dr 2P, PD & P.Mas hehe, cumilkan, 
                          memperknalkan sblh kri 2 cik azura, dan cik tatiana :)
mcm suasana rayer lak, sbb ad pelita, lau ad bunga api ni lg best....kan kan...:)
                                          Ohh  noooooooo...jgn tiup heheh...


                        alangkah bhgia dpt duk umh mcmnie,suasana kmpg, xdpt umh banglo,
     umh mcmnie pn jd la,jnj ad landscape,air terjun,  kolam ikan,tenang jiwa.
     ~kpda bkal suami sy, ceh,bkal 2,heheh, xslah kn gtau awl2...lalalallala..........hehehe...


                           bg dia je bsikal tua 2,bg dia heheeh, den nmpk palo je hohoh, xpolah, jnj hsemte bhgua ~ nakal tol diorg nie ;)


                                   jom merempit ngn basikal tua hehe..
                                     
korang nampak x batang pokok ni bntuk ape????subhanallah, cantikkan :)
pnt brjln...dduk jap hehe
                      ni je y aku smpat snap, xnmpk sgt heeehe,blh zoom  3x je 6t la ad rzki nk beli cmera nikon lak hehe...


 ni lah vdeo tarian 1 Malaysia,yg smpat aku rakam :)

video
detik jam 10pm, bungi api menghiasi prkarangan prsint 2, sgt cantik

video

Wednesday, 13 July 2011

perjalanku 29jun-5july

29jun-5july Perjalananku dr kelantan, kuala lumpur, Muadzam, Serdang heheh..ngeeeee
29jun-4july --> umah umi slama 5ari.. :)
  • betul ke aku brda d tmpat ini....mcm xcayeje...~aku g ni pn sbb nk tgk datO najib berucap scra live dpn rakyat daerah Machang hehe..cuba teka aku dk mne???
ni la rkyat jelata, yg membnjiri padang SK Machang 1...menunggu ketibaan Dato Najib..
    eh eh ni sapa plak nie??....muka bosan, dr jam 2 sdah brda d pdg, kul3 bru start mjlis..tp xpela..kami rkyat setia,hehe..

 tgkla gelagak CtNurulHuda ni,mcm2 pesen....~untungla ad rkyat mcmnie hheh =D



3julai --> Mencari ketenangan di Pantai Tok Bali 




4july --> ari yg menyedihkan kna blik kl, dan tpksa p muadzam sbb kerja..smpai je kL kul 5 am kt hentian putra, trus bertolak p muadzam, ktorg breakfast n solat subuh kt ptrnas gnting sempah,  dreba xbrani nk drive gara2 tgk cite karak, ~pnakut ropernye hehe...kmi pn tdola sat tgu cerah skit,sdar2 8.30,kul9 kna ad kat muadzam huhu,aku slmt smpai 12tghri ~tmpatnye Tuhanje yg thu,kuarje nmpak hutan.....~arap2 aku blh berubah dk sna 6t.. hehe..amin =D
- dlm jam 1stgah smua sttle, perutku da brbunyik2...~dreba mgidam nk mkn ikan patin kt RR temerloh..kul3 bru dpt mkn....
auummmmmmm..dap nye....

 


 ikan patin ni sgt sodap..sape2 dtg kuantan sgah la cni RR Temerloh ,rasa ikan patin nie,mmg sedap...xmahal pn, kmi mkn dlm RM 18 je hehe.cuba tgk ape yg trjdi dkt kepala ikan 2?????heehe,ni la bru btl mkn kepala ikan patin,nikmatnya ad kt kepala.....cubala rasa sndri,nk thu......
alhmdulilah kami da knyg,nk blik KL da, lau dtg kuantan, insylah aku MESTI singah lg mkn kt cni.....k la, aku nk cau lu...ad msa g,aku upload g hehe...Assalamualkum..dadaaaaaaaaa...^_^

Saturday, 2 July 2011

jom bt dadih

hye u all, arinie nk kongsi resipi bt dadih he2...~bosan2 dk umh ape g main masak2la...yg aku bt ni perisa jagung, cara2nya :

panaskan air sebanyak 3000ml ke dalam periuk. yg ni utk 1paket serbuk dadih, trpulang pd korangla nk bt byk mana..lau rsa nk bt skit,skit jela air.Ok

sediakan bahan2, gula 100g, serbuk dadih 1 pket, & susu cair tak kisah jenama ape skali pn, jnj sukatannya 400ml :)

masukkan gula 100g, yg ni aku agak2je 100g huhu,xde penyukat..

tarukkan susu cair td, dan kacau hingga sebati..

biarkan acuan hingga mendidih..

 masukkan serbuk dadih 1 paket, ni ni = 3000 ml air..

 ringankan tgan 2 utk mengacau hehe..

 lepas 2, tuangkan ke dalam bekas..

 Tara da siap pn dadih yg tika bt hehe, apa g msukkan lam peti ais,bg sjuk,bru cedap d mkn..slmt mencuba ^_^