Sunday, 14 August 2011

The 99 names of OUR CREATOR




The 99 names of OUR CREATOR

1 Allah (الله) The Greatest Name
2 Ar-Rahman (الرحمن) The All-Compassionate
3 Ar-Rahim (الرحيم) The All-Merciful
4 Al-Malik (الملك) The Absolute Ruler
5 Al-Quddus (القدوس) The Pure One
6 As-Salam (السلام) The Source of Peace
7 Al-Mu'min (المؤمن) The Inspirer of Faith
8 Al-Muhaymin (المهيمن) The Guardian
9 Al-Aziz (العزيز) The Victorious
10 Al-Jabbar (الجبار) The Compeller
11 Al-Mutakabbir (المتكبر) The Greatest
12 Al-Khaliq (الخالق) The Creator
13 Al-Bari' (البارئ) The Maker of Order
14 Al-Musawwir (المصور) The Shaper of Beauty
15 Al-Ghaffar (الغفار) The Forgiving
16 Al-Qahhar (القهار) The Subduer
17 Al-Wahhab (الوهاب) The Giver of All
18 Ar-Razzaq (الرزاق) The Sustainer
19 Al-Fattah (الفتاح) The Opener
20 Al-`Alim (العليم) The Knower of All
21 Al-Qabid (القابض) The Constrictor
22 Al-Basit (الباسط) The Reliever
23 Al-Khafid (الخافض) The Abaser
24 Ar-Rafi (الرافع) The Exalter
25 Al-Mu'izz (المعز) The Bestower of Honors
26 Al-Mudhill (المذل) The Humiliator
27 As-Sami (السميع) The Hearer of All
28 Al-Basir (البصير) The Seer of All
29 Al-Hakam (الحكم) The Judge One
30 Al-`Adl (العدل) The Just
31 Al-Latif (اللطيف) The Subtle One
32 Al-Khabir (الخبير) The All-Aware
33 Al-Halim (الحليم) The Forbearing
34 Al-Azim (العظيم) The Magnificent
35 Al-Ghafur (الغفور) The Forgiver and Hider of Faults
36 Ash-Shakur (الشكور) The Rewarder of Thankfulness
37 Al-Ali (العلى) The Highest
38 Al-Kabir (الكبير) The Greatest
39 Al-Hafiz (الحفيظ) The Preserver
40 Al-Muqit (المقيت) The Nourisher
41 Al-Hasib (الحسيب) The Accounter
42 Al-Jalil (الجليل) The Mighty
43 Al-Karim (الكريم) The Generous
44 Ar-Raqib (الرقيب) The Watchful One
45 Al-Mujib (المجيب) The Responder to Prayer
46 Al-Wasi (الواسع) The All-Comprehending
47 Al-Hakim (الحكيم) The Perfectly Wise
48 Al-Wadud (الودود) The Loving One
49 Al-Majid (المجيد) The Majestic One
50 Al-Ba'ith (الباعث) The Resurrector
51 Ash-Shahid (الشهيد) The Witness
52 Al-Haqq (الحق) The Truth
53 Al-Wakil (الوكيل) The Trustee
54 Al-Qawiyy (القوى) The Possessor of All Strength
55 Al-Matin (المتين) The Forceful One
56 Al-Waliyy (الولى) The Governor
57 Al-Hamid (الحميد) The Praised One
58 Al-Muhsi (المحصى) The Appraiser
59 Al-Mubdi' (المبدئ) The Originator
60 Al-Mu'id (المعيد) The Restorer
61 Al-Muhyi (المحيى) The Giver of Life
62 Al-Mumit (المميت) The Taker of Life
63 Al-Hayy (الحي) The Ever Living One
64 Al-Qayyum (القيوم) The Self-Existing One 65 Al-Wajid (الواجد) The Finder
66 Al-Majid (الماجد) The Glorious
67 Al-Wahid (الواحد) The One, the All Inclusive, The Indivisible
68 As-Samad (الصمد) The Satisfier of All Needs
69 Al-Qadir (القادر) The All Powerful
70 Al-Muqtadir (المقتدر) The Creator of All Power
71 Al-Muqaddim (المقدم) The Expediter
72 Al-Mu'akhkhir (المؤخر) The Delayer
73 Al-Awwal (الأول) The First
74 Al-Akhir (الأخر) The Last
75 Az-Zahir (الظاهر) The Manifest One
76 Al-Batin (الباطن) The Hidden One
77 Al-Wali (الوالي) The Protecting Friend
78 Al-Muta'ali (المتعالي) The Supreme One
79 Al-Barr (البر) The Doer of Good
80 At-Tawwab (التواب) The Guide to Repentance
81 Al-Muntaqim (المنتقم) The Avenger
82 Al-'Afuww (العفو) The Forgiver
83 Ar-Ra'uf (الرؤوف) The Clement
84 Malik-al-Mulk (مالك الملك) The Owner of All
85 Dhu-al-Jalal wa-al-Ikram (ذو الجلال و الإكرام) The Lord of Majesty and Bounty
86 Al-Muqsit (المقسط) The Equitable One
87 Al-Jami' (الجامع) The Gatherer
88 Al-Ghani (الغنى) The Rich One
89 Al-Mughni (المغنى) The Enricher
90 Al-Mani'(المانع) The Preventer of Harm
91 Ad-Darr (الضار) The Creator of The Harmful
92 An-Nafi' (النافع) The Creator of Good
93 An-Nur (النور) The Light
94 Al-Hadi (الهادي) The Guide
95 Al-Badi (البديع) The Originator
96 Al-Baqi (الباقي) The Everlasting One
97 Al-Warith (الوارث) The Inheritor of All
98 Ar-Rashid (الرشيد) The Righteous Teacher
99 As-Sabur (الصبور) The Patient One

++++++++++++++++++██+++++██+++​+
++++██++++++███++++++███++++██​█+++++█+++++
++++██+++++█████++++█████+++██​██+++██+++++
+++███++++██████+++██████+++█+​██+++██+++++
+++███++++██████+++██████++██+​+█+++██+++++
...++████++++██++██+++██++███+​██++█+++█++++++
+█████++++██++███++██++███+██+​+█++██++++++
+█████+++███+++██++██+++██+██+​+█++██++++++
+██+██+++███+++██+███+++██++█+​+█++██++++++
+█++██+++███+++██+███+++██++██​██++█+++++++
++++██+++███+++██+███+++██++██​██+██+++++++
++++██+++███+++██+███+++██++++​+++█++███+++
++++██+++███+++██+███+++██++++​++██+█████++
++++██+++███+++██+███+++██++++​++██+██+██++
++++██+++███+++██++██+++██++++​++█++██+██++
++++██++++██++███++██++███++++​+██++██+██++
++++██++++██++██+++██++██+++++​+██++██+██++
++++██++++██████+++██████+++++​+██++██+██++
++++██++++██████+++██████+++++​+█+++██+██++
++++██+++++████+++++████++++++​██+++████+++
++++++++++++██+++++++██+++++++​██++++███+++
.
++++++++++████████████████████​█+++++++++++
+++++++++++███████████████████​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++██████++++++​++++++++++++
++++++++++++++++██████████++++​++++++++++++
++++++++++████████████████████​█+++++++++++
.
+++++++███████++++++++++++++++​++++++++++++
+++++███+++██████+++++++++++██​██████++++++
++++██+++██████████++++++████+​+++++███++++
+++██++█████████████++++███+++​█████████+++
++██++███████████████++██++███​██████████++
++█++██████████████████+++████​███████████+
+██+██████████████████++██████​███████████+
+██+██████████████████+███████​███████████+
+█+██████████████████++███████​████████████
++████████████████████████████​███████████+
++████████████████████████████​███████████+
++++██████████████████████████​██████████++
++++██████████████████████████​█████████+++
+++++█████████████████████████​████████++++
++++++████████████████████████​████████++++
++++++████████████████████████​███████+++++
+++++++███████████████████████​██████++++++
++++++++██████████████████████​████++++++++
+++++++++█████████████████████​███+++++++++
+++++++++++███████████████████​██++++++++++
++++++++++++██████████████████​█+++++++++++
++++++++++++++███████████████+​++++++++++++
++++++++++++++++███████████+++​++++++++++++
+++++++++++++++++████████+++++​++++++++++++
+++++++++++++++++++████+++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++++██++++++++​++++++++++++
.
++++++++++++++++++++++█+++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++++++██++++++​++++++++++++
++++++++++++++++++++++██++++++​++++++++++++
++++++++++++++█+++++++++++++++​+++++██+++++
++++++++++++████++++█+█++█++++​++███+++++++
+++++++++++████++++██+█++█++++​███++██+++++
+++++++++++██+++++++██████++██​█++++██+++++
++++++++███++++++++++█++█+++++​++++++██++++
++++++++++++++++++++++++++++++​++++++███+++
++++++++++++++++++++++█+++++++​+█++++██+█++
++++++++++++███++++++██+++++++​███++++█+██+
+++++++++++████+++++++█+++++++​████+++█++++
+++█++++++██++█+++++++██++++++​+█+██++█++++
++█++++++██++██+++++++██++++++​+██+█++██+++
++█+++++██+++█++++++++██++++++​+██+█++██+++
++██+++██+++██++++++++██++++++​++██+++██+++
++███████+++██++++++++██++++++​++██+++██+++
+++████+++++█+++++++++██++++++​++██+++██+++
++++++++++++██++++++++██++++++​+++█+++██+++
++++++++++++███+++++++███+++++​++██+++█++++
++++++++++++███████████████+++​+███+++█++++
+++++++++++++█████████++██████​███+++++++++
++++++++++++++++████++++++████​█+++++++

لآ إلـ‗__‗ـه إلآ اللـ‗__‗ـه مُحمـ‗__‗ـدٌ رسـ‗__‗ـول اللـ‗__‗ـه

*
أشهد أن لا إلـﮧ إلاَّ اللـَّـﮧ
......و أشهد أن مُـכـمَّــدْ رَسُــولُ اللـَّـﮧ
──────────██
─────────█▒▒█
─────────█▒▒█
─────────█▒▒█
──────██▒█▒▒█
────██▒▒██▒▒█
──██▒▒█▒█████
─█▒▒█▒▒█▒▒▒▒▒█
█▒█▒▒█▒▒███▒▒▒█
─█▒█▒▒█▒▒█▒█▒▒█
─█▒█▒▒███▒▒▒▒█
──█▒██▒▒▒▒▒▒█
───█▒▒▒▒▒▒▒ıl

Monday, 1 August 2011

kisah 1 ramadhan



Assalamualikumwarahmatullahiwabarokatuh..(xjwb dosa heeheh).

cepatnya masa berlalu,gelap cerah gelap cerah, arini da 1 ramadhan 1432 H, alhmdulilah aku brsyukur kerana aku masih diberi kesempatan untuk menjalani rukun islam yg ke3 iaitu Berpuasa di bulan Ramadhan, Terima Kasih Ya Allah..aku mengharapkan semoga ramdhan thun ini memberi 1 keberkatan dan semoga driku dpt bertemu dengan malam lailatul qadar. InsyALLah..=)

hehe...5 tahun aku mymbut puasa d perantauan tnpa flmys dcc..cedih2x...first shur arnie pn sorang2 :(, ...housemte2 lain,pham2la kn pmpuan huhu..(sori yer housemateku =)), 6t kite sahur same2,berbuka same2 & teraweh same2....menu pg td, simple je air suam & kurma...~maniskan kurma ini heehe..ingt lg pesan umi,mkn kurma mudah kenyang..alhmdulilah..


surah al-baqarah ayat 183-185

Puasa


" Wahai orang-orang yang beriman, telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa. " - (Surah Al-Baqarah: 183)

" (Puasa yang diwajibkan itu ialah) beberapa hari yang tertentu; maka sesiapa di antara kamu yang sakit atau dalam musafir, (bolehlah dia berbuka), kemudian wajiblah dia berpuasa sebanyak (hari yang dibuka) itu pada hari-hari yang lain; dan wajib atas orang-orang yang tidak terdaya berpuasa (kerana tua dan sebagainya) membayar fidyah iaitu memberi makan orang miskin. Maka sesiapa yang dengan sukarela memberikan (bayaran fidyah) lebih dari yang ditentukan itu, maka itu adalah suatu kebaikan baginya dan (walaupun demikian) berpuasa itu lebih baik bagi kamu (daripada memberi fidyah), kalau kamu mengetahui. " - (Surah Al-Baqarah: 184)

" (Masa yang diwajibkan kamu berpuasa itu ialah) bulan Ramadan yang padanya diturunkan Al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekalian manusia dan menjadi keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan antara yang benar dengan yang salah. Oleh itu, sesiapa dari antara kamu yang menyaksikan anak bulan Ramadan (atau mengetahuinya), maka hendaklah dia berpuasa bulan itu dan sesiapa yang sakit atau dalam musafir maka (bolehlah dia berbuka, kemudian wajiblah dia berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain. 
(Dengan ketetapan yang demikian itu) Allah menghendaki kamu beroleh kemudahan dan Dia tidak menghendaki kamu menanggung kesukaran dan juga supaya kamu cukupkan bilangan puasa (sebulan Ramadan) dan supaya kamu membesarkan Allah kerana mendapat petunjukNya dan supaya kamu bersyukur. " - (Surah Al-Baqarah: 185)

* ni ada serangkap pantun dari aku, utk teman2 yg mengenali driku ini...mohon maaf yer..


P/S : POSE JANGAN TAK POSE
xpose xleh raye hehehe...=)



Thursday, 14 July 2011

Floria putrajaya 13july :)

 9july lg da start foria ni,tp smlm bru ad masa nk g heheh...pdahal dkt je, kira2 15 mnt mcm 2la,dr umh sewa aku kt serdang, hehee. 

                                     selamat datang ke floria ptrajaya
                           ni model yg dimport dr 2P, PD & P.Mas hehe, cumilkan, 
                          memperknalkan sblh kri 2 cik azura, dan cik tatiana :)
mcm suasana rayer lak, sbb ad pelita, lau ad bunga api ni lg best....kan kan...:)
                                          Ohh  noooooooo...jgn tiup heheh...


                        alangkah bhgia dpt duk umh mcmnie,suasana kmpg, xdpt umh banglo,
     umh mcmnie pn jd la,jnj ad landscape,air terjun,  kolam ikan,tenang jiwa.
     ~kpda bkal suami sy, ceh,bkal 2,heheh, xslah kn gtau awl2...lalalallala..........hehehe...


                           bg dia je bsikal tua 2,bg dia heheeh, den nmpk palo je hohoh, xpolah, jnj hsemte bhgua ~ nakal tol diorg nie ;)


                                   jom merempit ngn basikal tua hehe..
                                     
korang nampak x batang pokok ni bntuk ape????subhanallah, cantikkan :)
pnt brjln...dduk jap hehe
                      ni je y aku smpat snap, xnmpk sgt heeehe,blh zoom  3x je 6t la ad rzki nk beli cmera nikon lak hehe...


 ni lah vdeo tarian 1 Malaysia,yg smpat aku rakam :)

video
detik jam 10pm, bungi api menghiasi prkarangan prsint 2, sgt cantik

video

Wednesday, 13 July 2011

perjalanku 29jun-5july

29jun-5july Perjalananku dr kelantan, kuala lumpur, Muadzam, Serdang heheh..ngeeeee
29jun-4july --> umah umi slama 5ari.. :)
  • betul ke aku brda d tmpat ini....mcm xcayeje...~aku g ni pn sbb nk tgk datO najib berucap scra live dpn rakyat daerah Machang hehe..cuba teka aku dk mne???
ni la rkyat jelata, yg membnjiri padang SK Machang 1...menunggu ketibaan Dato Najib..
    eh eh ni sapa plak nie??....muka bosan, dr jam 2 sdah brda d pdg, kul3 bru start mjlis..tp xpela..kami rkyat setia,hehe..

 tgkla gelagak CtNurulHuda ni,mcm2 pesen....~untungla ad rkyat mcmnie hheh =D



3julai --> Mencari ketenangan di Pantai Tok Bali 




4july --> ari yg menyedihkan kna blik kl, dan tpksa p muadzam sbb kerja..smpai je kL kul 5 am kt hentian putra, trus bertolak p muadzam, ktorg breakfast n solat subuh kt ptrnas gnting sempah,  dreba xbrani nk drive gara2 tgk cite karak, ~pnakut ropernye hehe...kmi pn tdola sat tgu cerah skit,sdar2 8.30,kul9 kna ad kat muadzam huhu,aku slmt smpai 12tghri ~tmpatnye Tuhanje yg thu,kuarje nmpak hutan.....~arap2 aku blh berubah dk sna 6t.. hehe..amin =D
- dlm jam 1stgah smua sttle, perutku da brbunyik2...~dreba mgidam nk mkn ikan patin kt RR temerloh..kul3 bru dpt mkn....
auummmmmmm..dap nye....

 


 ikan patin ni sgt sodap..sape2 dtg kuantan sgah la cni RR Temerloh ,rasa ikan patin nie,mmg sedap...xmahal pn, kmi mkn dlm RM 18 je hehe.cuba tgk ape yg trjdi dkt kepala ikan 2?????heehe,ni la bru btl mkn kepala ikan patin,nikmatnya ad kt kepala.....cubala rasa sndri,nk thu......
alhmdulilah kami da knyg,nk blik KL da, lau dtg kuantan, insylah aku MESTI singah lg mkn kt cni.....k la, aku nk cau lu...ad msa g,aku upload g hehe...Assalamualkum..dadaaaaaaaaa...^_^

Saturday, 2 July 2011

jom bt dadih

hye u all, arinie nk kongsi resipi bt dadih he2...~bosan2 dk umh ape g main masak2la...yg aku bt ni perisa jagung, cara2nya :

panaskan air sebanyak 3000ml ke dalam periuk. yg ni utk 1paket serbuk dadih, trpulang pd korangla nk bt byk mana..lau rsa nk bt skit,skit jela air.Ok

sediakan bahan2, gula 100g, serbuk dadih 1 pket, & susu cair tak kisah jenama ape skali pn, jnj sukatannya 400ml :)

masukkan gula 100g, yg ni aku agak2je 100g huhu,xde penyukat..

tarukkan susu cair td, dan kacau hingga sebati..

biarkan acuan hingga mendidih..

 masukkan serbuk dadih 1 paket, ni ni = 3000 ml air..

 ringankan tgan 2 utk mengacau hehe..

 lepas 2, tuangkan ke dalam bekas..

 Tara da siap pn dadih yg tika bt hehe, apa g msukkan lam peti ais,bg sjuk,bru cedap d mkn..slmt mencuba ^_^


Sunday, 26 June 2011

Kelebihan berpuasa dibulan rejab...Jom berpuasa =D





Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.

Sabda Nabi s.a.w.:
Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya'aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku.

Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya, Sya'aban dengan malam NISFUnya Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya.

Malam awal Rejab mustajab do'anya.(Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi)

* Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus).

* Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.

*Puasa tiga hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yangmenghalangkan dia keneraka (panjangnya setahun perjalanan).

*Puasa empat hari pada bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah Dajal di hari kiamat.

* Puasa lima hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur.

* Puasa enam hari pada bulan Rejab, keluar kubur bercahaya muka.

* Puasa tujuh hari pada bulan Rejab, ditutup daripada tujuh pintu neraka.

* Puasa lapan hari pada bulan Rejab, dibuka baginya lapan pintu syurga.

* Puasa sembilan hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu, MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH tidak ditolak dia masuk syurga.

*Puasa 10 hari pada bulan Rejab Allah jadikan baginya hamparanperhentian di Titi Sirotolmustaqim pada tiap-tiap satu batu di harikiamat.

* Puasa 16 belas hari pada bulan Rejab akan dapatmelihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahiAllah di dalam syurga.

* Puasa 19 belas hari pada bulan Rejab,dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahima.s dan Nabi Allah Adam a.s.

* Puasa 20 hari pada bulan Rejab,diampunkan segala dosanya yang telah lalu. Maka mulailah beramal barangyang tinggi daripada umurnya (pembaharuan umur).

Berkata Saidina Ali:

* Puasa Rejab 13 hari seperti puasa tiga ribu tahun.
* Puasa Rejab 14 hari seperti puasa sepuluh ribu tahun.
* Puasa Rejab 15 hari seperti puasa seratus ribu tahun.

Kelebihan bulan Rejab dari segala bulan seperti kelebihan Qur'an atas segala Qalam.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti puasa empat puluh tahun dan diberi minum air dari Syurga.

Puasa 10 hari pada bulan Rejab dijadikan dua sayap, terbang seperti kilat di atas Titi Sirotalmustaqim di hari kiamat.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti mengerjakan ibadat seumurnya.

Puasa pada awal Rejab, pertengahannya dan akhirnya seperti puasa sebulan pahalanya.

BulanRejab Syahrullah (Bulan Allah), diampunkan dosa orang-orang yangmeminta ampun dan bertaubat kepada Allah. Puasa Bulan Rejab wajibbaginya:

* Diampunkan dosanya yang lalu.
* Dipeliharakan Allah umurnya yang tinggal.
* Terlepas dari dahaga di hari kiamat.

Orang yang lemah dari berpuasa pada bulan Rejab hendaklah bersedekah tiap-tiap hari sekurang-kurangnya sebiji roti. Sasiapa bersedekah pada bulanRejab seperti sedekah seribu dinar, dituliskan kepadanya tiap sehelaibulu ruma jasadnya seribu kebajikan, diangkat seribu darjat, dihapusseribu kejahatan.

Tiap sehari puasanya pada bulan Rejab dan sedekahnya pada bulan Rejab seperti ibadat seribu Haji dan Umrah.Dibina mahligai seribu bilik dan seribu bidadari, lebih cantik daripadaatahari seribu kali.

Bulan Rejab bulan Allah. Bersedekah padabulan Rejab dijauhkan Allah daripada api neraka kerana kemuliaan bulanRejab, Bulan Allah. Allah jadikan di belakang bukit Jabal Qar bumi,yang putih yang penuh dengan Malaikat dengan panji-panji berhimpun pada tiap malam Rejab meminta ampun oleh mereka kepada Umat Muhammad.

Allah menjawap: Telah aku ampunkan mereka! Barangsiapa meminta ampun(bersitighfar) kepada Allah pagi dan petang 70 kali atau 100 kali, pada bulan Rejab di haramkan tubuhnya daripada api neraka.

Sesiapa berpuasa sebulan pada bulan Rejab, Allah berseru kepadanya:
"Telahwajib hakmu atasKu, maka mintalah olehmu kepadaKu. Demi ketinggian KudankebesaranKu, tidak Aku tolakkan hajatmu. Engkau adalah jiranKudibawah `arasyKu, engkau kekasihKu daripada segala makhlukKu,
engkau terlebih mulia atasKu. Sukakanlah kamu, tiada dinding antaraKu dan antarakau".(dari kitabRaudatul Ifkar)

Puasa pada 27 bulan Rejab seperti berpuasa enam puluh bulan pahalanya. Jikadisertai dengan sedekah seperti puasa seribu tahun, kerana kebesaranhari ISRAK-MIKRAJ.

Siapa melapangkan kekeruhan, kesusahan,kesempitan orang mukmin pada bulan Rejab dikurniakan Allah kepadanyaMahligai yang besar di dalam syurga Firdaus.

Siapa berpuasa tiga hari pada bulan Rejab dan beribadat pada malamnya(berjaga), seperti dia berpuasa tiga ribu tahun.

Diampunkanbaginya 70 dosa-dosa besar tiap-tiap hari, ditunaikan 70 hajat ketikakeluar nyawanya daripada jasadnya, 70 hajatnya di dalam kuburnya, 70hajat ketika terbang suhuf (ketika Qur'an dinaik ketika berlalu di TitiSirotalmustaqim.

Rejab ertinya ta'zim (kebesaran, keagungan,kemuliaan). (Rahmat, pemurah, kebajikan). Kerana kebesaran, keagungandan kemuliaan bulan Rejab itu
maka Allah limpahkan rahmatNya,kemurahanNya dan terhadap hamba-hambaNya yang beriman dan beramal solihpada bulan Rejab, dengan berpuasa pada siangnya dan beribadat padamalamnya.

Demikianlah peri keistimewaannya keagungan bulan Rejab itu yang dinamakan dengan BULAN ALLAH.



REJAB bulan menabur benih.
SYA'ABAN bulan menyiram tanaman.
RAMADHAN bulan menuai.


REJAB menyucikan badannya.
SYA'ABAN menyucikan hatinya.
RAMADHAN menyucikan rohnya.


REJAB bulan taubat.
SYA'ABAN bulan muhibbah.
RAMADHAN dilimpahi pahala amalan.

p/s: renung2 kanlah..:)

Tuesday, 21 June 2011

SnoWaLk

12 jun 2011, gara-gara bola kalah vs trgnu dgn mata 2-1 dkt stdium bkt jalil, emmm..ape g panasla, huhu,kbtulan adik aku ad kL, bwkla dia p jenjalan, first kmi lunch dkt bangsar, teringin nk mkn ayam golek,kmi order tomyam campur,kangkung ikan msin,air aku mcm biasa teh o ais,depa jus carrot susu,konon2nye nk jga mata..kalu ya xpe,ni dak mata liar dok usar pmpuan...~mcm nk jolok2je mata 2...hahahaha...okla alhmdulilah kmi udah knyg, pk2 pnye pk, p la sunway piramid.aku xbeli ape2 pn,adk aku je beli cap & crmin mata htam...2pn pau duit aku lg.~botakla kpla i mcmnie...tp xpela bkn slalu...~btapa murni nye ht aku ni...(:


ni la tmpt main roda blek kt sunway piramid..~aku pgil, ksut roda wheteverla,jnj ksut 2 ad roda hehe..kmi xmain,kmi tgk dr atas je huhu, lps hbs pusing2 kmi ke s.alam,singah solat asar sat,pas 2 g i-city...

                                       kami adik beradik (:

                         aku,kakak,k.farah,time ni kmi tejok sgt2 (:

                      eh2...siapa nie,mst korang nk thu kn,ni la kawan aku, kmi brkwan sejak form 3 lg...(:

                  Cantekkan rumah dprbuat dgn ais ni..kan kan..(:

              eh, kami lagi huhu...cantekkan tmpt ni huhu...

kakak ku bt muka ksian,gara-gara nk bear 2 xdpt huhu..xpe,ad msa dtg&cuba lg...Jgn lupa lau korang p i-city sngahla tmpt prmianan ni,mcm2 ad huhu..k dadaa... muah3x.^_^

Monday, 20 June 2011

Kalau itu takdirnya...terima kasih ya Allah..


Ya Allah, seandainya Engkau catatkan
Dia milikku tercipta buatku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Ya Tuhan Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi Ya Allah, seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku
Bawalah ia jauh dari pandanganku
Luputkanlah ia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Serta Ya Allah, Ya Tuhanku yang Maha Mengerti
Berilah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh dariku
Hilang bersama angin lalu
Agar aku tetap bahagia walaupun tanpa bersamanya

Ya Allah Ya Tuhanku
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buatku
Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik

Ya Allah yang tercinta, gantilah yang telah hilang
Jika dia bukan ditakdirkan untuk diriku
Berikanlah aku insan yang lebih baik
Ya Allah, dengarlah rintihan dari hambamu yang daif ini
Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia mahupun di akhirat

Maka kurniakanlah aku pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina
Kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai
Dan kurniakan kepadaku keturunan
Yang soleh dan solehah
Berilah kami kebahagiaan hidup
Melalui halal-Mu...




                              terima kasih YaAllah...^_^

Tuesday, 14 June 2011

SnoWaLK

12 jun 2011, kuar jalan2 brsma nashrul serta adikku, kami kuar mkn Ayam golek dekat bangsar, oder tomyam campur,kangkung ikan masin, teh o ais, mrka ber2 carrot susu, alhamdulilah kitorang kenyang sangat2..pas 2 pk pnye pk,kami bt kptsan p sunway piramid,konon2nye jalan2, cuci mata, alamaknye dompet aku mkin nipis huhu,ni gara2 adikku, nak ini la itula,cap hrga rm45, crmin mata itam rm35,pas 
2 p bli mkanan kt giant hbs dlm rm17,mulala operasi ke Snow huhu

                                                kami adik beradik (:

                                   kakak,aku,k.farah (:

                      kami lagi hehe..time ni tejok sgt (:

                    eh,siapa 2...hehe.ni kwn sy,kmi brkwn sjk form3 lg..(:
.
                           Cantekkan rmh ais ni(:

kakak sy bt muka ksian,nk bear 2 xdpt huhu..~xpa jgn cedih2x,cuba lg,jgn lupa lau mai icity singgahla tmpat prmainan ni..best sangat2...^_^

Thursday, 17 March 2011

MyGirlZ


video
      aku suka cite ni,sbb ia mbuatkn aku ketawa,menangis,snyum sorg2 huhu...(:

myself :)

pasal aku ek???hehe, umi aku lahirkan aku tgal 11 Disember 1988, xslap aku jam 2.25am..heheh...aku diberi nama siti nur atikah bt mohamad anuar, Nur = cahaya, Atikah = seorang pemurah, berani dan bersih. Seorang yg murah ht, jujur dan beryakinan. ~chewah ^_~ lagi2x.....
-Suka membantu dan prihatin terhadap orang lain @ persekitaran.
-Bijak dan berani menyuarakan pendapat @ menegakkan kebanaran. hehe..btl ke???memg btl la 2,wuahhuahhuah...aku bersyukur sgt, tq umi dan arwah abah krana ltak nama ika,siti nur atikah..
korg nk thu lg ke psal aku nie???k,aku ank yg ke6 drp 7org adk brdik,aku ad 5org kakak, sorang adk lelaki,2la satu2nya...lelaki tungalla katakan...chewah...

                                            nilah saya...lau nk kenai...comelkan comelkan..hehe ^_^